- PIELGRZYMKA MATURZYSTÓW NA JASNĄ GÓRĘ I NIE TYLKO&
PIELGRZYMKA MATURZYSTÓW NA JASNĄ GÓRĘ I NIE TYLKO&
czwartek, 13 kwietnia 2017
W dniach od 4-8 kwietnia 2017r. odbyła się pielgrzymka maturzystów z Liceum w Kaliszu Pomorskim oraz Liceum w Drawsku Pomorskim na Jasną Górę. Maturzyści odwiedzili również Kraków, Łagiewniki, Centrum Jana Pawła w Wadowicach oraz Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.
Pielgrzymkę Maturzystów rozpoczęliśmy we wtorek, 4.04.2017 od wyjazdu spod kościoła św. Pawła Apostoła w Drawsku Pomorskim i ZSP w Kaliszu Pomorskim. Kierowaliśmy się bezpośrednio do Krakowa. W godzinach rannych 5.04.2017 r. odwiedziliśmy Łagiewniki, miejsce w którym ponad 5 lat mieszkała św. s. Faustyna Kowalska i gdzie znajdują się jej relikwie. Zatrzymaliśmy się w Centrum Jana Pawła II w którym w 2016 roku w czasie Światowych Dni Młodych Msze świętą odprawił papież Franciszek.
Kolejnym punktem naszej pielgrzymki był Pałac Arcybiskupów Krakowskich na ul. Franciszkańskiej 3, gdzie mogliśmy zobaczyć kaplicę, w której na kapłana wyświęcony został ks. Karol Wojtyła, dzisiaj św. Jan Paweł II. Dane nam było zobaczyć wnętrze kościoła Mariackiego i usłyszeć Hejnał Mariacki. Wrażenie zrobiły odwiedziny na Wawelu. Wieczorem w deszczu udaliśmy się na spacer po Starym Rynku. W drugim dniu odwiedziliśmy Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach. W godzinach południowych zatrzymaliśmy się w Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, gdzie naszą smutną refleksję nad tragizmem życia więźniów i okrucieństwem człowieka uwikłanego w system totalitarny wzbudziło zwiedzanie obozu koncentracyjnego i zapoznanie się z jego historią. Następnie udaliśmy się do Częstochowy, gdzie dotarliśmy dość późno, ale zdążyliśmy na Apel Jasnogórski. Byliśmy tego dnia możliwie najbliżej obrazu Matki Bożej Częstochowskiej - niesamowite przeżycie. Po apelu udaliśmy się na spoczynek do sióstr Antoninek.
Kolejny i zarazem ostatni trzeci dzień, był istotnym dniem całej pielgrzymki. Po śniadaniu udaliśmy się na wspólny śpiew do sali ojca Kordeckiego na Jasnej Górze, gdzie spędziliśmy kilka godzin, wraz z młodzieżą z całej Diecezji Koszalińsko-Kołobrzeskiej, śpiewaliśmy pieśni religijne z Diakonią Muzyczną, a później wysłuchaliśmy konferencji pana Szymona Hołowni (polski dziennikarz i publicysta, założył fundację Kasisi, i fundację Dobra Fabryka, współprowadzi wraz z Marcinem Prokopem programy: „Mam talent!” i „Mamy Cię!”, autor wielu książek, m.in.: Kościół dla średnio zaawansowanych”, „Monopol na zbawienie”, „Bóg, kasa i rock'n'roll wspólnie z Marcinem Prokopem”, „Jak robić dobrze”, „Święci codziennego użytku”, „36 i 6 sposobów na to, jak uniknąć życiowej gorączki, czyli Katechizm według Szymona Hołowni”) . Istotnym punktem tej pielgrzymki była Eucharystia w bazylice, sprawowana pod przewodnictwem biskupa Krzysztofa Włodarczyka oraz wspólna droga krzyżowa na wałach i zawierzenie w kaplicy cudownego obrazu, którego dokonali uczniowie naszej szkoły: Jowita Hurka z kl. IIIc i Szymon Pawluczuk z kl. IIIb, w raz z wychowawczynią kl. IIIc – panią Renatą Effenberg-Nawrot. Z Częstochowy udaliśmy się w drogę powrotną do Kalisza Pomorskiego.
Dziękujemy naszym nauczycielom za zorganizowanie tak ciekawej, innej niż wszystkie, bo pogłębiającej nasze życie duchowe, wycieczki. Kaliskimi Licealistami opiekowali się nauczyciele – pani Renata Effenberg-Nawrot, pan mjr Andrzej Kowalewski i ksiądz Piotr Śmiechura. Licealistami z Drawska Pomorskiego nauczycielki – pani Anna Głudziejewska i Agnieszka Kołtowska.
Pragniemy również serdecznie podziękować Staroście Drawskiemu, panu Stanisławowi Kuczyńskiemu i władzom Powiatu Drawskiego za finansowe wsparcie naszego wyjazdu.